Oddziel pionową kreską tę część rzeczownika,która się zmienia podczas odmiany przez przypadki. l pojedyńcza: kominiarz,kominiarza,kominiarzowi,kominiarza,kominiarzem,kominiarzu,kominiarzu. l.mnoga: kominiarze,kominiarzy,kominiarzom,kominiarzy,kominiarzami,kominiarzach,kominiarze. 2) Jakie zmiany zachodzą w tematach podanych rzeczowników. brat,bracie,głosy głosie,woda,wodzie,szlak szlakiem. 3) Tematem nazywamy część wyrazu,która się ............ podczas odmiany przez przypadki. Końcówka to część wyrazu,która się........... podczas odmiany.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-30T19:26:24+01:00

l pojedyńcza: kominiarz,kominiarz/a,kominiarz/owi,kominiarz/a,kominiarz/em,kominia/rzu,kominiarz/u. l.mnoga: kominiarz/e,kominiarz/y,kominiarz/om,kominiarz/y,kominiarz/ami,kominiar/zach,kominiarz/e.
2) Jakie zmiany zachodzą w tematach podanych rzeczowników. brat,bracie,głosy głosie,woda,wodzie,szlak szlakiem.
3) Tematem nazywamy część wyrazu,która się nie zmiuenia podczas odmiany przez przypadki. Końcówka to część wyrazu,która się zmienia podczas odmiany.
2 3 2
2009-11-30T19:27:47+01:00
L - kreska
kominiarz I kominiarz l a , kominiarz l owi , kominiarz l a , kominiarz l em , kominiarz l u,kominiarz l u.
l.mnoga: kominiarz l e,kominiarz l y,kominiarz l om,kominiarz l y,
kominiarz l ami,kominiarz l ach,kominiarz l e.


2) brat,bracie t=ci
głosy głosie, s=si
woda,wodzie, d=dzi
szlak szlakiem. k = ki
3) Tematem nazywamy część wyrazu,która się .nie zmienia. podczas odmiany przez przypadki. Końcówka to część wyrazu,która się.zmienia. podczas odmiany.
1 5 1
2009-11-30T19:27:51+01:00
Kominiarz,kominiarz|a,kominiarz|owi,kominiarz|a,kominiarz|em,kominiarz|u,kominiarz|u.
l.mnoga: kominiarz|e,kominiarz|y,kominiarz|om,kominiarz|y,kominiarz|ami,kominiarz|ach,kominiarz|e.
2)wymiana spółgłosek

3) Tematem nazywamy część wyrazu,która się nie zmienia podczas odmiany przez przypadki. Końcówka to część wyrazu,która się zmienia podczas odmiany.