Odpowiedzi

2009-11-30T19:38:44+01:00
W klasie 5 .Liczba chłopców stanowiła trzy siódme liczby wszystkich uczniów.Dziewcząt było o 4 więcej niż chłopców.Ilu uczniów liczy ta klasa

3/7x=y
y+z=x
y+4=z

y+y+4=x
x=2y+4

3/7(2y+4)=y
6/7y+12/7=y
12/7=1/7y
y=12

x=24+4=28
12+z=28
z=16
2009-11-30T19:40:10+01:00
Wykonaj rysunek:

prostokąt o wymiarach 7x1 podziel na siedem równych części. Zakreskuj 3 części.
4/7 = 4
4 : 4 =1
1 x 3 = 3

Wychodzi, że jest trzech chłopców ale sądzę, że jest to mało prawdopodobne, ale cóż, to jest zadanie...
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T19:41:16+01:00
X - liczba chłopców
x+4 - liczba dziewczyn

(x+x+4)×3/7=x
(2x+4)×3/7=x
(6/7)x+12/7=x
12/7=x-(6/7)x
12/7=(1/7)x
x=12

12+4=16

Było 12 chłopców i 16 dziewcząt, czyli razem było 28 uczniów.