Odpowiedzi

2009-11-30T19:48:54+01:00
Dzięki sponsorom liczba książek w pewnej bibliotece wzrosła w tym roku o 25% w porównaniu z rokiem wbiegłym. Pod koniec zeszłego roku były w tej bibliotece 4764 woluminy. Ile książek zakupiono dzięki sponsorom?

x=4764
1.25× 4764=5955
5955-4764=1191 książek
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T19:49:14+01:00
4764 - liczba książek w poprzednim roku
25% - o tyle procent wzrosła liczba książek
4764 - 100%
? - 25%
25% z 4764 = 25/100 * 4764 = 1191
1191 - 25%

Zakupiono 1191 książek.
1 5 1