Poruszanie się człowieka wymaga współdziałania układów szkieletowego i ...... . Szkielet to rusztowanie ciała zbudowane z tkanki ....... i ....... Składnikiem kości są głównie związki ..... , które zapewniają szkieletowi wytrzymałośc na abciążenia oraz .... nadająca kościom sprężystość. W skład aparatu ruchu wchodzą mięśnie zbudowane z ........... . Mięsnie, które sprawiają że się p[oruszamy to mięśnie ...... . Wiele z nich wystepuje parami jako mięsnie .......

1Choroba kości spowodowana niedoborem witaminy D3.
2Kość zamykająca z przodu klastkę piersiową.
3. Uraz stawu.
4. Chroni staw kolanowy
5. Kurczliwa cześć mięsnia
6. Staw umożliwiający ruch ko.ści we wszystich kierunkach.
7. Boczne skrzywienie kręgosłupa.
9. Schorzenie atakujące stawy
10. Tkanka mięśniowa w ścianach naczyń krwionośnych
11. Ruchoma kość trzewioczaszki
12. Jedna z kości obręczy barkowej
13. Uraz mechaniczny kości.

2

Odpowiedzi

2009-11-30T20:10:38+01:00
Poruszanie się człowieka wymaga współdziałania układów szkieletowego i mięśniowego. . Szkielet to rusztowanie ciała zbudowane z tkanki kostnej i chrzęstnej. Składnikiem kości są głównie związki soli, wapnia i fosforu , które zapewniają szkieletowi wytrzymałośc na obciążenia oraz osseina nadająca kościom sprężystość. W skład aparatu ruchu wchodzą mięśnie zbudowane z sciegna pocztakowego i końcowego oraz brzuśca . Mięsnie, które sprawiają że się p[oruszamy to mięśnie poprzecznie prążkowane . Wiele z nich wystepuje parami jako mięsnie .....
6 3 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T20:19:15+01:00
Poruszanie się człowieka wymaga współdziałania układów szkieletowego i ..miesniowego.... . Szkielet to rusztowanie ciała zbudowane z tkanki ...kostnej.... i ....chrzestnej... Składnikiem kości są głównie związki ...mineralne.. , które zapewniają szkieletowi wytrzymałośc na abciążenia oraz .... nadająca kościom sprężystość. W skład aparatu ruchu wchodzą mięśnie zbudowane z ....tkanki poprzecznie prazkowanej....... . Mięsnie, które sprawiają że się p[oruszamy to mięśnie ..szkieletowe.... . Wiele z nich wystepuje parami jako mięsnie ...antagonistyczne....



1Choroba kości spowodowana niedoborem witaminy D3. krzywica
2Kość zamykająca z przodu klastkę piersiową. mostek
3. Uraz stawu. skrecenie
4. Chroni staw kolanowy łąkotka
5. Kurczliwa cześć mięsnia włókno
6. Staw umożliwiający ruch ko.ści we wszystich kierunkach. obrotowy
7. Boczne skrzywienie kręgosłupa. skolioza
9. Schorzenie atakujące stawy reumatyzm
10. Tkanka mięśniowa w ścianach naczyń krwionośnych gładka
11. Ruchoma kość trzewioczaszki zuchwa
12. Jedna z kości obręczy barkowej łopatka
13. Uraz mechaniczny kości. zlamanie

6 3 6