'Trzeba wytapetować pokój o długości 4,5m ,, szerokości 3,75m,,
i wysokosci2,6m .Oblicz :
a)ile metrów tapety Potrzeba na wyklejenie ścian pokoju?
b)ile rolek tapety trzeba kupić, jeżeli jedna rolka zawiera 5m²tapety
U W A G A !Nie odliczamy pola , które zajmują na ścianie okna i drzwi !Trzeba mieć trochę tapety na zapas .


PROSZĘ O ODPOWIEDŹ DO JUTRA!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-05-28T22:31:19+02:00
A) 2*4,5*2,6+2*3,75*2,6=23,4+19,5=50,7m² potrzeba tyle metrów tapey
b) 50,7:5= 10,14 czyli 11 rolek
2009-05-28T22:45:16+02:00
A)
3,75x2,6x2=19,50
4,5x2,6x2=23,40
19,24+23,40=42,90
na wyklejenie ścian pokoju potrzeba 42,90m tapety

b)
zaokrąglamy do 45m
45:5=9
jeśli jedna rolka zawiera 5m2 to musimy kupić 9 rolek tapety