Odpowiedzi

2009-05-28T22:56:22+02:00
A = 13cm
d1 = 10cm
1/2*d1 = 5cm
x - połowa drugiej przekątnej
x2 = (13cm)2 - (5cm)2
x2 = 169cm2 - 25cm2
x2 = 144cm2
x = 12cm
d2 = 2x = 2*12cm = 24cm
P= 1/2*d1*d2
P = 1/2*10cm*24cm
P = 120cm2
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2009-05-28T23:00:15+02:00
A=13
e=10
f=dłuższa przekątna
z tw. Pitagorasa
(½e)²+(½f)²=a²
5²+¼f²=13²
25+¼f²=169
¼f²=169-25
¼f²=144 /*4
f²=576
f=24

P=½ef
P=½*10*24=120cm²
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-05-28T23:00:28+02:00
P = e × f /2
a = 13 cm
e = 10 cm
f = ?

10 : 2 = 5cm

5² + x² = 13²
25 + x² = 169
x² = 144 /√
x = 12cm

f = 12 × 2 = 24cm

P = 24 × 10 /2 = 120cm²