Odpowiedzi

2009-11-30T20:00:14+01:00
-Pisz „rz” po spółgłoskach :
b
p
d
t
g rz
k
ch
j
w
-Pisz „rz” w zakończeniach rzeczowników rodzaju męskiego:
mistrz: zegarmistrz, baletmistrz
mierz: kątomierz , wodomierz
-Pisz ,,rz''
na końcach zawodów
Piekarz, murarz stolarz lekarz itp
-Pisz „ż” wtedy , gdy w wyrazach pokrewnych
wymienia się na: g, dz , h , z , ź , s .
dróżka- droga
pieniądz – pieniężny
bliżej – blisko
mężczyzna – męski
wożę – woźnica
drużyna – druhem
-Pisz „rz” wtedy , kiedy w wyrazach pokrewnych
wymienia się na „r”.
To chyba tyle :)



3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T20:10:02+01:00
Ó piszemy gdy wymienia sie na o lub e. np.
dwór-dwory
powóz-powozy
trójka-troje
pokój-pokoje
sposób-sposoby
siódmy-siedem
ziólka-ziele
przód-przedni
wiózł-wiezie
szósty-seść

ó piszemy w zakonczeniach ów, ówka
chlopców
orzechów
obiadów,
krajów
rumaków
złotówka
kartkówka
miejscówka
klasówka
końcówka

u-piszemy z zakonczeniach
un- opiekun
unek-rachunek
unka-piastunka
uchna-matuchna
utki-milutki
uszka-pieluszka
uszek-staruszek
uch-leniuch
ula-matula
ulka-babulka
ulec-hamulec
us-wirus

u piszemy z zakonczeniach wyrazów:uje ujesz, uję
rysuje
maluję
budujE rysujesz
malujesz
budujesz
rusuję
maluję
buduję

rz piszemy gdy wymienia sie na r
starzec-starość
dworzanin-dworski
wierzyć-wiara
wzorzysty-wzór
rowerzysta-rower

rz piszemy w zakonczeniach
arz- kucharz, piekarz
erz- rycerz, kołnierz
mierz-kątomierz, śandomierz
mistrz-zegarmistrz, sztukmistrz

rz piszemy po spółgłoskack: b,p,d,t,g,k,ch,j,w,:
brzuch
przyroda
drzemać
trzymać
grzbiet
krzew
chrzan
spojrzeć
wrzenie
wrzesień
ż piszemy gdy wymienia sie na g,dz,h,z,ź,s:
odważny-odwaga
mosieżny- mosiądz,
drużyna- druh,
mrożony- mróz
zakażenie-zakaxny
niżej-nisko

chpiszemy gdy wymienia sie na sz
mucha-muszka
ucho-uszy
blacha-blaszka
cicho-cisza
sucho-suszyc

ch piszemy po s
schronisko schyłek schemat schab schody wschód

h piszymy gdy wymienia sie na g ż ż dż
wahac się- waga
druh-druzyna
błahy-błazen
wataha-watadze
3 5 3