1)Jakie napięcie panuje między końcami opornika o rezystancji 2"alfa",jeżeli przepływa przez niego prąd o natężeniu 0,2 A?

2)Oblicz natężenie prądu płynącego przez żarówkę zasilaną napięciem 220 V.Rezystancja żarówki wynosi 0,4 alfa.

3)Narysuj wykres zależności I=f(U) dla opornika o rezystancji 3 alfa.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
prosiłabym o obliczenia i wyjaśnienie jeśli...no! :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T21:13:15+01:00
Zad.1
Z Prawa Ogma mamy
I=U/R
wyznaczamy U
U=I*R=0,2*2=0,4V

Zad.2
Z Prawa Ohma
I=U/R=220/0,4=550

Zad.3
w zalaczniku plik EXCEL
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2009-11-30T23:17:49+01:00