Odpowiedzi

2009-11-30T20:07:58+01:00
Dzieje się tak dlatego że na wyższych szerokościach geograficznych sukcesywnie zmniejsza się parowanie. wiec roztwór wody i soli jest słabszy na w pobliżu biegunów niz na zwrotnikach.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T20:13:03+01:00
Zasolenie poszczególnych części wód Oceanu Światowego zależy od:
opadów atmosferycznych
parowania
dopływu wód powierzchniowych
prądów morskich

Średnie zasolenie oceanu światowego wynosi około 35‰, co znaczy że w 1000 g wody rozpuszczone jest 35 g stałych substancji. Na zasolenie ma wpływ bilans strat i zysków wody w danym akwenie, który zmienia się na skutek parowania, topnienia, napływu wody słodkiej itp.
1 5 1