Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-30T20:10:47+01:00
Obwód jednego prostokąta to L=2*20cm+2*30cm=100cm
więc obwód 4 prostokątów to 400cm
obwód kwadratu L=4a
L=4*15cm=60cm
400cm/60cm=6 2/3
można obszyć 6 serwetek
1 5 1
2009-11-30T20:11:51+01:00
Cztery prostokątne serwetki o wymiarach 30 cm × 20cm obszyto koronką.Ile serwetek w kształcie kwadratu o boku długości 15cm można byłoby obszyć tą samą ilością koronki
?


*-znak mnozenia


1 serwetka
Ob=2*30+20*2=100cm
100cm*4=400cm<------ koronka do czterech pierwszych serwetek

15*4=60cm

400cm:60cm=6,6

Odp:mozna obszyc 6 serwetek

odp:mozna obszyc rowniez 4 serwetki
1 5 1
2009-11-30T20:16:14+01:00
Ob=a*b
a=30cm
b=20cm
Ob=30cm* 20cm
60*4=600cm²

Ob=a*a
a=15cm
Ob=15cm * 15cm
Ob=225cm²

600cm²: 225cm²= 2.66

Odp: Można obszyć 2 serwetki kwadratowe.
1 5 1