1 Nakład szkolnej gazetki zwiekszono trzykrotnie. O ile procent zwiekszono naklad gazetki?

2 We wrzesniu lodziarnia sprzedala 10 razy mniej lodów niż w sieprpniu. O ile procent zmalala sprzedaz lodow we wrzesniu w porownaniuz sierpniem?

3 Tomek w grudniu wyslal o 150% wiecej sms niz w lisopadzie. Ile razy wiecej sms wyslal w grudniu?

4 W repertuarze pewnego kina filmow polskich jest o 40% mniej niz filmow zagranicznych. Jaki procent wszystkich filmow w wrepertuarze tego kina stanowia filmy polskie?

5Paczka wafelkow kosztuje 2.10 zł w paczce jest 12 wafelkow ale w ramach akcji promocyjnej firma proponuje po tej samej cenie paczke z 15 wafelkami. O ile procent tanszy jest teraz kazdy wafelek?


Potrzebuję to na dziś :)
Proszę o dokładne obliczenia z góry dziękuje.

3

Odpowiedzi

2009-11-30T20:17:32+01:00
1.) 1=100% 3*100%=300%
2.) 100%:10=10%
3.) 100%= 1raz wiecej 150%=1.5 raza więcej
2009-11-30T20:18:22+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T20:23:53+01:00
Zad.1] x-poczatkowy nakład gazety=100%,,,,3x=zwiększony 3 krotnie nakład =y %→y=3x×100:x=300%-100%=200%,,,odp.nakład zwiększono o 200%,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, zad.2]x-sprzedaż w sierpniu=100%,,,0,1x=sprzedaz we wrzesniu=y%→y=0,1x×100:x=10%→100%-10%=90%,,odp.sprzedaz zmalała o 10%,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, zad.3]x-smsy z listopada,,,=100%,,,,,y=250:100=2,5,,,odp.wysłał 2,5 raza wiecej smsów,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, zad.4](100%-40%):2=60:2=30,,,30+40=70,,,odp.fimy poleskie to 30% wszystkich ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, zad.5]2,1:12=0,175zł=cena wafla przed promocją,,,,,2,1:15=0,14zł=cena po promocji,,,0,175=100%,a 0,14=x%→x=0,14×100:0,175=80%,,,100%-80%=20%,,,odp.wafle sa tansze o 20%
1 5 1