Przeczytaj fragment artykułu. Ile egzemplarzy płyty XYZ sprzedano w marcu, a ile w kwietniu?

Ostatnio na rynku muzycznym pojawiła się nowa grupa rockowa Hippo. Kariera zespołu rozwija się w oszałamiającym tempie. W lutym ukazała się debiutancka płyta - zatytułowana - XYZ - i już w pierwszym miesiącu sprzedano 50000 jej egzemplarzy. W marcu liczba płyt wzrosła o 1/5, a w kwietniu, w porównaniu z marcem, była wyższa o 1/10.
Odp: w marcu - 60000 egzemplarzy, w kwietniu - 66000 egzemplarzy.
Tylko o działania proszę!!!!!

3

Odpowiedzi

2009-11-30T20:26:49+01:00
Marzec:50 000+⅕×50 000=50000+10000=60000,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, kwiecie:60000+1/10×60 000=60000+6000=66000,,,,,,,,,,,,,,,,
11 3 11
2009-11-30T20:26:50+01:00

Ostatnio na rynku muzycznym pojawiła się nowa grupa rockowa Hippo. Kariera zespołu rozwija się w oszałamiającym tempie. W lutym ukazała się debiutancka płyta - zatytułowana - XYZ - i już w pierwszym miesiącu sprzedano 50000 jej egzemplarzy. W marcu liczba płyt wzrosła o 1/5, a w kwietniu, w porównaniu z marcem, była wyższa o 1/10.
Odp: w marcu - 60000 egzemplarzy, w kwietniu - 66000 egzemplarzy.
Tylko o działania proszę!!!!!

w marcu o 1/5 wiecej niz 50000, 1/5 z 50000 to 10000 wiec w marcu 50000+10000=60000
kwiecien 1/10 wiecej niz marzec=60000
1/10 z 60000 to 6000 wiec w kwietniu sprzedano 60000+6000=66000

pozdro
5 4 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T20:28:02+01:00
1/5 * 50000 = 10000
50000 + 10000= 60000 - marzec
1/10 * 60000 = 6000
60000 + 6000 = 66000 kwiecień
14 4 14