Największą prędkość w przyrodzie ma światło, które w próżni przebywa w czasie 1 sekundy odległość około 300 000 km. W jakim czasie dochodzi światło ze Słońca do Ziemi, jeżeli odległość między tymi ciałami niebieskimi wynosi około 150 mln kilometrów? Czas ten podaj w minutach i sekundach?
POMOCY

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T20:31:23+01:00
150 000 000/300 000 = 500

W sekundach - 500sek
W minutach - 500/60 = ok. 8,3min

Najlepsza, bo najszybsza ;D
2 4 2
2009-11-30T20:33:45+01:00
1s-------300 000km
?--------150 000 000km

1*150 000 000
-----------------=500
300 000

500:60=8,(3)
swiatło potrzebuje 500 s na przebycie tej drogi czyli 8,(3) min.
1 4 1