Jacek dostał dwie duże garsci cukierków od taty,natomiast Andrzej jedna dużą garść od taty i jedna mniejsza od mamy.oblicz ile cukierków dostali w sumie chłopcy jeżeli Andrzej dostał 35 cukierków,a garść mamy miesci w sobie tlko 3/4 liczby cukierków które zawiera garsć taty.


3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T20:34:26+01:00
X - garść taty
3/4 x - garść mamy

Jacek dostał 2×x
Andrzej dostał x+3/4 x

x+3/4 x = 35
1,75x = 35
x = 20

Więc garść taty to 20 cukierków, a garść mamy to 15 cukierków.
Jacek dostał 40 cukierków, a Andrzej 35, czyli razem dostali 75 cukierków.
1 5 1
2009-11-30T20:38:59+01:00
35= 1(garść taty)+ 75%(garść mamy= 175%
175%=35
35/1,75(aby uzyskać ile ma garść taty)
=20 cukierków
więc
jacek dostał 2 garsci od taty andrzej 1 garść taty i 1 mamy
czyli
3*20+15=75 cukierków
odpowiedz w sumie mają 75 cukierków
1 5 1
2009-11-30T20:41:17+01:00
X - garść taty
y - garść mamy
Jacek - 2x (2 garści taty)
Andrzej - x + y (po jednej od każdego z rodziców)
x+y=35

y=3/4x (stosunek garści mamy do garści taty)

x+3/4x=35 (zamiast y podstawiamy 3/4x)
1i3/4x = 35
x=20

20+y=35 (podstawiamy za x 20)
y=15

Jacek = 2*20=40
Andrzej = 35
Razem= 35+40=75
1 5 1