1.Karol zabiera muszle. Połowę zbiorów przeznaczył na wykonanie tablicy z opisem zbiorów, 7/12 pozostałej liczby muszli sprzedał na jarmarku, natomiast pozostałe 25 muszli zgubił. Ile muszli liczyła kolekcja?

2.Kontener na śmieci (z pokrywą) ma kształt prostopadłościanu o wymiarach 2,5m x 14dm x 120cm. Ile m2 blach zużyto na wykonanie tego pojemnika?


Proszę o całkowite obliczenia ;)

2

Odpowiedzi

2009-11-30T20:37:25+01:00
Zad1
liczba muszli x

układasz rownnie
1/2x+7/12x+25=x /*12
6x+7x+300=12x
6x+7x-12x=300
x=300

odp. karol miał 300muszli

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T20:42:57+01:00
Zad.1]x-kolekcja,,,x-½x=½x,,,,⁷/₁₂z½x=⁷/₁₂×½x=⁷/₂₄,,,,x-½x-⁷/₂₄x=⁵/₂₄x=25→x=25ײ⁴/₅=120,,odp,miał 120 muszli,,,,,,,,,,,,, zad.2]14dm=1,4m,,,120cm=1,2m,,,,,pole =2×2,5×1,4+2×2,5×1,2+2×1,4×1,2=7+6+3,36=16,36m² potrzeba blachy
1 5 1