Odpowiedzi

2009-11-30T20:40:11+01:00
Tętnice- posiadają grube, elastyczne ścianki, ponieważ wyprowadzają krew z serca, panuje w nich wyskie ciśnienie krwi.

Żyły- doprowadzją krew do serca, posiadają ścianki nieco cieńsze niż tętnice, posiadają zastawki dzięki którym krew płynie w jednym kierunku-do serca, panuje w nich mniejsze ciśnienie krwi niż w tętnicach.
8 4 8
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T20:41:38+01:00
A) żyły :

- są to naczynia którymi krew wpływa do serca .

- płynie w nich krew pod niskim ciśnieniem .

-posiada zastawki żylne ( zapobiegają cofaniu się krwi )

- ściany żył są cienkie i wiotkie,światło naczynia duże .

b) tętnice :

- są to naczynia którymi krew wypływa z serca .

- płynie w nich krew pod dużym ciśnieniem .

- brak zastawek .

- ściany tętnic są grube i elastyczne .

- światło naczynia małe .

to moja notatka z dzisiejszej lekcji ;]
12 4 12