Odpowiedzi

2009-11-30T20:43:50+01:00
Do tego chyba powinien być jakiś wzór, przynajmniej tak mi się wydaje... Sprawdź i popraw...
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T20:48:00+01:00
A) |x| = 5
x=5 v x=-5

b) |x| = 0
x=0

c) |x| = -3
to jest nie poprawne bo wartość bezwzględna nie może mieć wyniku ujemnego i tak musisz napisac, to podchwytliwe ;]

d)|x-1|= 4
x=4+1 v x=-4+1
x=5 v x=-3

e) |x+2| = 3
x=3-2 v x=-3+2
x=1 v x=-1

f) |3-x| = 3
x=3-3 v x=-3-3
x=0 v x=-6

g) |3x-6| = 6
3x=6+6 v 3x=-6+6
3x=12/:3 v 3x=0
x=4 v x=0

h) |4x+8| = 16
4x=16-8 v 4x=-16-8
4x=8/:4 v 4x=-24/:4
x=2 v x=-6

i) |7-2x| = 1
-2x=1+7 v -2x=-1-7
-2x=8/:(-2) v -2x=-8 :(-2)
x=-4 v x=4

j) |4-5x| = 1
5x=1-4 v 5x=-1+4
5x=-3 v 5x=3