Odpowiedzi

2009-11-30T20:44:04+01:00
1. Miłość Zeusa i Posejdona w Tetydzie.
2. Ostrzeżenie dane bogom przez Temidę o przyszłym synu Tetydy który będzie silniejszy od ojca.
3. Książe tesalski Peleus postanawia ożenić się z Tetydą.
4. Niechęć Tetydy do księcia.
5. Pogodzenie się Tetydy z Peleusem i ich ślub.
6. Pojawienie się na weselu bogini niezgody Eris która rzuciła jabłko z napisem dla najpiękniejszej.
7. Zeus rozkazał Parysowi zdecydować do której bogini ma należeć jabłko.
8. Obietnica Afrodyty, że Parys otrzyma najpiękniejsza kobietę na świecie Helenę, żonę Menelaosa, króla Sparty.
9. Igrzyska na górze Ida w Troi oraz wygrana Parysa.
10. Wzięcie Parysa na dwór królewski gdzie dowiaduje się o swoim prawdziwym pochodzeniu.
11. Wyprawa Parysa do Sparty po obiecaną mu Helenę. Porwanie Heleny.
12. Wojna pomiędzy Spartą a Troją która trwała 9 lat.
13. Walka pomiędzy Achillesem, a Hektorem. Śmierć Hektora.
14. Zabicie Achillesa przez Parysa.
15. Śmierć Parysa.
16. Helena żeni się z Deifobem, bratem Parysa.
17. Podstęp Spartan, użycie konia z drewna w którym było 12 rycerzy.
18. Wtoczenie konia na teren Troi przez samych Trojan.
19. Otworzenie bram zamku Troi przez 12 rycerzy na czele z Odyseuszem.
20. Wtargnięcie Spartan do Troi.
21. Zabicie Deifoba przez Menelaosa.
22. Pogodzenie się Menelaosa z Heleną za sprawą Afrodyty.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T20:53:08+01:00
1.Staranie się o rękę Tetydy przez Zeusa i Posejdona
2.Oddanie jabłka Afrodycie
3.Porwanie Heleny przez Parysa
4.Wymarsz wojsk Agamemnona na Troję.
5.Sprowadzenie Achillesa przez Odyseusza
6.Początek wojny 10-letniej
7.Śmierć Peryklesa z rąk Hektora.
8.Zabicie Hektora przez Achillesa
9.Parys trafia w piętę Achillesa i rani go śmiertelnie
10.Wydanie Heleny za Deifoba
11.Odpłynięcie wojsk greckich
12.Pozostawienie drewnianego konia i wprowadzenie go za mury Troi.
13.Zwycięstwo Greków nad Trojanami
14.Menelaos zabija Deifoba
15.Pogodzenie się Menelaosa z Heleną.

Chyba tak ale nie wiedziałam czy to mają bć równoważniki zdań czy coś...jbc to sorka;)
3 4 3