Pliis zróbcie to zadanko :)

wyraź za pomocą wyrażenia algebraicznego odpowiedź na pytanie postawione w zadaniu:
a)Każdy z wymiarów prostokąta a cm i b cm zwiększono o 2 cm. O ile zwiększy się pole tego prostokąta?
b)Każdy z wymiarów prostokąta x cm i y cm zmniejszono o 5 cm. O ile zmniejszy sie pole tego prostokąta?
c)Bok rombu jest o 3 cm dłuższy od wysokości x. O ile zmniejszy sie pole tego rombu, jeśli każdy bok i wysokość zmniejszymy o 1 cm.

2

Odpowiedzi

2009-11-30T20:47:58+01:00
A)P=ab
P=(a+2)×(b+2)
P=ab+2a+2b+4
zwiekszy sie o 2a+2b+4
b)P=xy
P=(x-5)×(y-5)
P=xy-5x-5y+25
zmniejszy sie o -5x-5y+25
c)P=(x+3)×x=x²+3x
P=(x+3-1)×(x-1)
P=(x+2)×(x-1)
P=x²-x+2x-2
P=x²-x-2
zmieni sie o -x-2

nie jestem na 100 % pewna czy o to chodzilo ;]
8 3 8
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T20:48:29+01:00
A) o 2a+2b
b) o (x-5) + (y-5)
c) o:
3-1=2
2 + (x-1)
5 2 5