Zad 1.
Lina holownicza wytrzymuje obciążenie ciężarem co najwyżej 1000N.
Oblicz maksymalne przyśpieszenie, jakie może osiągnąć samochód o masie 2000 kg holowany na takiej linie.

zad 2.
Samochód o 1000 kg rozpędza się z przyśpieszeniem 2,5 m/s kwadratową.
Jaką wartość ma wypadkowa siła działająca na ten samochód?

zad 3.
Ciało pod działaniem stałej (różnej od zera) siły porusza się ruchem....
Jakim ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T20:53:42+01:00
Zad. 1

F = m * a
1000N = 2000kg * a
a = 1000N/2000kg
a = 1/2 m/s^2

zad.2

F = m * a
F = 1000kg * 2,5m/s^2
F = 2500N

zad. 3
Jednostajnym prostoliniowym
4 4 4
2009-11-30T20:58:30+01:00
Jesli gimnazjum to odpowiedzi wygladaja tak:
z.1
F=m*a, tylko przeksztalcic i podstawic do wzoru
a= F/m
z.2
również korzystarz z tego wzoru.
z.3
zgodnie z trescia I zasady dynamiki Newtona jest to ruch jednostajnie przyspieszony.
4 3 4