Odpowiedzi

2009-11-30T20:54:30+01:00
Mojżesz, prawodawca i prorok narodu izraelskiego. Znane fakty z jego życia oparte są jedynie na Biblii (Pismo Święte). Przyjmuje się, że Mojżesz urodził się w Egipcie w XIII w. p.n.e. w rodzinie izraelskiej z pokolenia Lewi. Wychowany prawdopodobnie jako Egipcjanin, zabił człowieka i musiał uciekać do Madianitów na pustynię. Tam w krzaku ognistym objawił mu się Jahwe i nakazał wyprowadzić Izraelitów z Egiptu do Ziemi Obiecanej.
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T21:14:57+01:00
Był przywódcą Izraelitów podczas wyjscia z Egiptu do Ziemi Obiecanej...
Był bratem Aareona i Miriam...
Był wielkim uczonym Faraona...
Uwolnił Izraelitow od Egipcjan...
Zesłał na Egipcjan 10 plag.
Sprawił ze morze sie rozstapiło..
Odtrzymał dzieisec przykazan od Boga
Wedrowka po Pustyni trwała 40 lat
6 4 6