Odpowiedzi

2009-11-30T20:57:15+01:00
1.6=a√2
a=1.6/√2
P= a²= 2.56/2=1.28
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T21:00:16+01:00
Przekątna kwadratu to 1,6m
wzór na przekątną kwadratu to a√2

więc:

1,6=a√2 /: √2

1,6:√2=a

Teraz musimy wyłączyć niewymierność z mianownika:

1,6 : √2 × √2 : √2 (jedynka matematyczna) = 0,8√2 - to jest bok kwadratu

Pole= 0,8√2 × 0,8√2= 0,64 × 2= 1,28 [m²]

Odp.: Pole tego kwadratu to 1,28 m².

1 1 1
2009-11-30T21:03:12+01:00
P= 1/2 *d do kwadratu
P= 1/2* 1,6 kwadrat
P= 1/2* 2.56
P= 1,28 m kwadratowego

sa dwa wzory na pole kwadratu pierwszu to taki ktory zna kazde dziecko P=akwadrat a drugi to własnie ten ktory napisałam wyzej (tez kazde dziecko powinno znac) ;)
2 3 2