Odpowiedzi

2009-11-30T21:05:08+01:00
Armia grecka było dobrze rozwinieta miała dobrych łuczników oraz konwoje
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T22:14:14+01:00
Armia Grecka składała się z hoplitów (cięzkozbrojnej piechoty) Falangi ( szyk bojowy który tworzyli Hoplici), i z okrętów wojennych trier.


Wojny Greków z Persami były starciem dwóch różnych cywilizacji: potężnej monarchii perskiej i Grecji złożonej z nie wielkich miast-państw.

Ateńczycy mimo przewagi liczebnej Persów zdecydowali się stawić opór i w 490 r. p.n.e. pod Maratonem stoczyli zwycięzką bitwę z Persami. kolejna już przegrana ich bitwa doszła w 480 r.p.n.e. pod Termopilami, Ale jeszcze w tym samym roku stoczyli jeszcze jedną bitwę pod Salaminą ( morska).
3 5 3