Przed miesiącem za jedną akcję firmy A trzeba było zapłacić 110zł. W ciągu miesiąca cena akcji tej firmy spadła o 68%

a) Oblicz aktualną cenę akcji firmy A.
b) O ile procent musiałaby wzrosnąć cena jednej akcji tej firmy, aby ponownie wynosiła 110zł?
c) Cena akcji firmy B jest teraz o 60% wyższa od ceny akcji firmy A. Oblicz cenę akcji firmy B.
d) Cena akcji A jest teraz o 60% niższa od ceny akcji firmy C. oblicz cenę akcji firmy C.

2

Odpowiedzi

2009-11-30T21:07:54+01:00
A)
0,68*110=74,8
110-74,8=35,2
c)
0,6*35,2=21,12
35,2+21,12=56,32
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T21:09:16+01:00
A ) 110zł - 68%z110zł = 35, 20zł

b) 110zł - x%
35,20 - 100%

x = 110zł * 100zł/35,20
x = 312,5%

c) 35,20zł - 60%*35,20zł = 56,32zł
d) 35,20zł - 60%*35.20zł = 14,08zł
4 2 4