Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T21:09:10+01:00
Syntetyczny polimer, rodzaj poliamidu służący do wytwarzania włókna syntetycznego o bardzo dużej wytrzymałości na rozciąganie i łatwo dającego się barwić. Stosowany przede wszystkim do produkcji dzianin, tkanin, lin i żyłek.
lin
plecaków
piłek do koszykówki
poduszek powietrznych
pończoch
rajstop
sieci
sit sitodrukowych
spadochronów
szczoteczek do zębów
wykładzin dywanowych
strun gitarowych
pałek perkusyjnych
butów (np. Magnum)


powinno być dobre :P
8 4 8
2009-11-30T21:10:38+01:00
Nylon – syntetyczny polimer, rodzaj poliamidu służący do wytwarzania włókna syntetycznego o bardzo dużej wytrzymałości na rozciąganie i łatwo dającego się barwić. Stosowany przede wszystkim do produkcji dzianin, tkanin, lin i żyłek.

Nylon został wynaleziony 28 lutego 1935 roku przez Wallace'a Carothersa w E.I. du Pont de Nemours and Company w Wilmington w USA. Wiadomość o jego wynalezieniu podano do publicznej wiadomości w roku 1938 i w tym roku wprowadzono na rynek pierwsze produkty z nylonu: szczoteczkę do zębów z włosiem nylonowym oraz, co odbiło się większym echem, nylonowe pończochy w 1940 roku. Włókna nylonowe są obecnie używane do wytwarzania wielu rodzajów sztucznych tkanin, a nylon jako tworzywo sztuczne jest używany w wielu gałęziach przemysłu.

Często można spotkać się z oznaczeniami cyfrowymi przy słowie nylon (np. nylon-66). Jest to informacja o strukturze polimeru. Cyfry oznaczają liczbę atomów węgla w monomerach. Pojedyncza liczba (np. nylon-12) oznacza włókno otrzymane z laktamu o 12 atomach węgla.
Używany do produkcji:

* lin
* plecaków
* piłek do koszykówki
* poduszek powietrznych
* pończoch
* rajstop
* sieci
* sit sitodrukowych
* spadochronów
* szczoteczek do zębów
* wykładzin dywanowych
* strun gitarowych
* pałek perkusyjnych
* butów (np. Magnum)
5 5 5