Odpowiedzi

2009-11-30T21:09:39+01:00
Przedmiot o masie 1kg podniesiono używając energii 9,8J. jak wysoko podniesiono przedmiot? przyjmij że g=9,8 m/s

Z zasady zachowania Energii
Ep=mgh (bo kinetycznej już brak przy założeniu ,ze ciało się wtedy nie porusza).
Ep/mg = h
Wystarczy wstawić do wzoru.Wychodzi bodajże 1m
1 5 1
2009-11-30T21:13:00+01:00
Ep = m*g*h m - masa g - przyspieszenie ziemskie h - wysokość
Ep = 9,8 J
g = 9,81m/s²
h = ?
m = 1kg

h = Ep/mg
h = 9,8/ 1*9,81 = 0,99m
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T21:15:36+01:00
Dane:
m = 1kg
Ep = 9,8J = 9,8kgm²/s²

Szukane:
h = ?

Z zasady zachowania energii
Ep=mgh
po przekształceniu:
h = Ep/m*g
g (stała grawitacji dla Ziemi) = ok. 9,81m/s²
h = 9,8kgm²/s² / 1kg * 9,81m/s² = 9,8kgm²/s² * s²/9,81kgm (kg się skracają, s² się skracają, m się skraca z m² i zostaje samo m)
h = 0,99898m = 1m
Przedmiot podniesiono na wysokość jednego metra.
1 5 1