Zwijajac prostokatna kartke papieru o wymiarach 24cm na12 cm raz w zdluz raz wszesz otrzymamy powierzchnie boczna walca oblicz w kazdym przypadku jaki promien bedzie mial ten walec




2.
oblicz dlugosc przekatnej prostokata ltory jest powierzchnia boczna walca po rozwinieciu na plaszczyzne wiedzac ze srednica podstawy walca jest rowna 12 cm a wysokosc 15

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T21:20:44+01:00
1.
Zaczniemy zginać przy dłuższym boku.
24/12 = 12/12
12/12 = 12/6
Średnica wynosi 6cm
Promień 3cm
2.
Można to wyliczyć z Tw. Pitagorasa
12²+15²=c²
144+225=c²
c=√144+225

Przekątna wynosi = √369
  • rav4
  • Początkujący
2009-11-30T21:45:20+01:00
Boki prostokąta

a= 15 cm (wysokość walca)
b= ??

średnica podstawy walca d=12 cm
wobec tego promień r=1/2d=6 cm
obwód podstawy walca 2πr= 12π cm

b= 12π cm

przekątna prostokąta

c = √ (a² + b²)
c = √ (15² + 12π²)
c = √ (225 + 144л²)
c = √ (225 + 144*9,8596)
c = √ (225 + 1419,7824)
c = √ 1644,7824
c = 40,5559 cm