Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T21:21:46+01:00
X - cena początkowa

1,1x - cena podniesiona o 10%
(1,1x)*0,8 - cena podniesiona o 10% a potem obniżona o 20%
((1,1x)*0,8)*0,7 - cena podniesiona o 10%, obniżona o 20% i potem o 30%

1,1x*0,8*0,7=1232zł
0,616x=1232zł
x=1232zł / 0,616
x= 2000zł
2009-11-30T21:23:21+01:00
W pon. cenę towaru zwiększono o 10%, następnie zmniejszono o 20%, końcowo obniżono jeszcze o 30%.
Oblicz cenę początkową, jezeli po wszystkich zmianach wynosiła 1232zł.

1.1x - 0.2(1.1x)- 0.3(1.1- 0.2(1.1x)=1232
1.1-0.22x-0.066x=1232
x=1513