Odpowiedzi

2009-11-30T21:29:24+01:00
Pozytywne :
- są pożywieniem dla wielu zwierząt
- filtrują wodę
- trawią celulozę
- tworzą pokłady skał wapiennych
- są biowskaźnikiem czystości wody
- są ważnym składnikiem planktonu
- przyczyniają się do obiegu materii w przyrodzie

Negatywne :
- są chorobotwórcze
- są pasożytami
33 4 33
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T21:32:37+01:00

pierwotniaki
znaczenie pozytywne:
-są pożywieniem wielu zwierząt
- filtrują wodę
- trawią celulozę
- tworzą pokłady skał wapiennych (z pancerzy otwornic)
- w słodkich wodach są biowskaźnikami do sprawdzania czystości wody
-w glebie biora udzial w rozkladzie materii organicznej, przyczyniajac sie do obiegu materii w przyrodzie


negatywne:
-wsrod pierwotniakow wystepuja gatunki pasozytnicze, ktore atakujac przewod pokarmowy, skore lub inne organy, wywieraja negatywny wplyw na kondycje zwierzat, w efekcie zas na ich liczebnosc
-pancerzyki otwornic i radiolarii tworza na dnie zbiornikow wodnych grube poklady kredy i skal krzemionkowych
-powoduja wiele groznych chorob czlowieka
41 4 41