Odpowiedzi

2009-11-30T21:29:39+01:00
Armia spartańska była bardzo dobra w walce, pinieważ spartanie bardzo dużo wagi przywiązwali do sportu, od najmłodszych lat, dlatego żołnirze nie byli zbyt mądzry ael byli bardzo dobrzy w walce i silni.

Ustrój spartański był surowy kobietom wolno było jednynie zajmować się domem i opiekować dziećmi, dxieci odbierano od rodziny w wieku 7 lat i przekazywano pod opieke państwa,które od najmłodszych lat surowo traktowało dzieci by wychować ich na żołnierzy.
20 3 20
2009-11-30T21:33:16+01:00
Sparta jest znana szczególnie z niezwykłej dyscypliny i ostrego rygoru. W Sparcie nie było i nie mogło być niczego co cieszy oko. Spartańskie noworodki były poddawane próbie rady. Jeśli były ułomne lub urodziły się kalekami to zostali zrzucani na pewną śmierć z gór. Te dzieci które przeżywały były poddawane hartowaniu i już we wczesnym wieku uczyły się sztuki wojennej.
11 3 11
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T21:40:01+01:00
1.Armia Spartańska była jedną z najlepiej rozwiniętych wojsk w tamtych czasach . Była taką ponieważ cała polityka Sparty była nastawiona na dobre wojsko bez słabych punktów .Spartanie walczyli formacją zwaną "Falanga" .W tej formacji brali udział hoplici, czyli ciężko zbrojni piechurzy . Falanga polegała na tym iż żołnierz bronił towarzysza stojącego po lewej . Spartanie stoczyli wiele pięknych walk i odnieśli wiele zwycięstw jak np. Bitwa Spartan z Persami pod Platejami.
2.Ustrój w Sparcie był Oligarchiczny .Panowali królowie lecz musieli oni liczyć się z radą starszych oraz Eforami.Sparta Zawdzięczała swoją pozycje w starożytnym świecie głownie dzięki swej potędze militarnej.
13 3 13