Odpowiedzi

2009-12-01T16:01:03+01:00
Bogurodzica:
-jest pieśnią anonimową,
-jest w języku Polskim,
-pieśń jednogłosowa,
-hymn chłopów i rycerzy,
-nie ma podziału na takty,
-pieśń melizmatyczna.

Gaude Mater Polonia:
-kompozytorem był Wincenty z Kileczy,
-jest w j. łacińskim,
-początkowo jednogłosowa a potem czterogłosowa,
-hymn królewski,
-podział na akty,
-pieśń melizmatyczna.
5 4 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T16:18:24+01:00
Bogurodzica jest pieśnią anonimową, jest w języku polskim, pieśń jednogłosowa, była hymnem chłopów i rycerzy, nie ma podziału na takty, pieśń melizmatyczna.

Gaude Mater Polonia jest w języku łacińskim, kompozytorem był Wincenty z Kielczy , początkowo jednogłosowa potem czterogłosowa, jest hymnem królewskim, ma podział na takty, pieśń melizmatyczna.
3 5 3