Odpowiedzi

2009-11-30T21:50:49+01:00
Oj, chmielu, chmielu - przyśpiewka ludowa pochodząca z czasów pogańskich. Śpiewano ją w trakcie wesel, przy oczepinach.
8 3 8
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T21:51:00+01:00
Oj, chmielu, chmielu to najstarsza ze znanych obrzędowych pieśni weselnych, śpiewana przy oczepinach panny młodej. Śpiewanie Chmiela o północy, kiedy to w obrzędzie weselnym następował moment oczepin, ma starszą tradycję niż zwyczaj tańczenia chmielowego, tańca opartego na pieśni. Związane to było ze skracaniem się obrzędu weselnego na rzecz zabawowego charakteru wesela.
11 4 11