Odpowiedzi

2009-11-30T21:59:58+01:00
Ciecze nie są stałe nie mają kształtów

Ciała Stałe mają własne kształty maja własne cechy
34 1 34
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T22:00:06+01:00
Podobieństwo:
atomowa struktura: ciecze, i gazy zbudowane są z atomów, które pozostają w ciągłym ruchu. Ruch ten jest tym szybszy im wyższa jest temperatura.
- nie mają okreslonego kształtu
- przyjmują kaształt naczynia w którym się znajduje
-przekazują ciepło na zasadzie konwekcji

różnice:
atomy są inaczej rozmieszczone,
gazy są ściśliwe i rozprężliwe a ciecze nie.
ciecze mają własną objętośc gazy nie mają

prosze.;pp napweno dobrze.;*
67 4 67
2009-11-30T22:14:32+01:00
Różnice:
-objętości cieczy nie można zmienić a gazów można
-niektóre ciecze mogą przewodzić prąd elektryczny a gazy nie
mogą
-ciecze można przelewać
-gazy samorzutnie wypełniają całą dostępną im przestrzeń
-ciecze samorzutnie tworzą górną powierzchnię zwaną 'swobodną'
Podobieństwa:
-przybierają kształt naczynia, w którym się znajdują
-nie przewodzą ciepła
-wywierają nacisk na ciała, które się w niej/nim znajdują
21 4 21