Odpowiedzi

2009-11-30T22:15:18+01:00
1) pustynie piaszczyste (erg) z różnorodnymi formami wydmowymi,

2) pustynie ilaste (takyr, kewir, sebkha, playa), pokryte twardym, spękanym, silnie zasolonym iłem, stanowiące niekiedy dno okresowych jezior,

3) pustynie kamieniste, pokryte złomiskami skalnymi,

4) pustynie skaliste (hamada), pokryte wygładzoną, prawie płaską powierzchnią litych skał,

5) pustynie żwirowe (serir, reg, gibber), których powierzchnia zasłana jest materiałem żwirowym.
nie iem czy to o to chodzilo ,ale jesli tak to sluze pomoca.;)
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T22:59:20+01:00
1.pustynia gobi-wyżynny obszar stepów, półpustyń i pustyń w Azji Wschodniej, leżący na terenie południowej Mongolii i północnych Chin.Klimnat umiarkowany wybiny kontynent o duzych wahaniach temeperatur,roczna suma opadów 50-200mm.
2.Sahara-pustynia w północnej Afryce,największa na ziemii ponad 7 mln km kwadratowych,długości około 6000 km,szerokości 2000km.Klimat zwrotnkowy,wybitnie suchy.
3.Kalahari-koltlina w południowej Afryce,powierzchnia ok. 1,8 mln km kwadratowych.Klimat zwrotnikowy,suchy,,roślinność głównie sawannowa,liczne parki narodowe.
4.Arabska-pustynia w północno-wschodniej części Sahary,w ęgipcie,międzym Nilem a Morzem Czerwonym.Klimat zwrotnikowy ,skrajnie suchy,uboga roślinność kserofilna.
5.Nubijska- pustynia piaszczysta we wschodniej czesci Sahary w Sudanie.Klimat zwrotnikowy suchy,język arabski
6.Namib-pustynia w Namibii na wybrzeżu oceanu Atlantyckiego.klimat zwrotnikowy ,skrajnie suchy,Długość: ok. 1300 km,Szerokość: od 50 do 160 km
Powierzchnia: ok. 130 tys. km²
7.Syryjska-skalista pustynia na pograniczu Syrii,Iraku,Arabii Sauryjskiej i Jordanii.Powierzchnia wynosi ok. 1 000 000 km².liczne słone powierzchnie.
8.Wielak Pustynia Słona-słona pustynia leżąca na Wyżynie Irańskiej.klimat podzwrotnikowy ,wybitnie suchy,w obniżeniach występują słone bagna ,od północy pustynia styka się z górami Elburs.
7 3 7