Jeden z boków jest 2 razy dłuższy od drugiego, a obw. = 48dm. Oblicz boki.

Ja już obliczyłam i chciałabym wiedzieć czy dobrze.

* = razy

48 dm : 4 = 12 dm
12 dm : 2 = 16 dm - jeden bok
48 dm - (6 dm * 2) = 48 dm - 12 = 36 dm
36 dm : 2 = 18 dm
2 * 6 dm + 2 * 18 dm = 12 dm + 36 dm = 48 dm

Dobrze to jest zrobione? xD
Jak źle to powiedzcie gdzie popełniłam błąd

3

Odpowiedzi

2009-11-30T22:10:03+01:00
12DM:2=6DM JEDEN BOK TY NAPISAŁAŚ 16
2009-11-30T22:13:52+01:00
Dobrze jest. Poza tą jedynką w działaniu
'12 dm : 2 = 1(!)6 dm', ale myślę, że to przez pośpiech czy zwykła literówka. :)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T22:14:30+01:00
Wyszło ci że boki mają 6 i 18dm a w zadaniu pisze że drugi bok musi być dwa razy dłuższy -18 jest 3 razy większe od sześciu

48÷3=16
suma długości dwu boków a
16÷2=8
długość boku a
48-16=32
suma długości dwu boków b
32÷2=16
długość boku b
8×2=16
16 jest 2 razy większe od ośmiu
16×2+8×2=32+16=48
sprawdzenie poprawności