Odpowiedzi

2009-11-30T22:13:44+01:00
P=16
q=12
P=p*q/2
P=16*12/2=96 [cm²]
p=a*h
h=12*0,8=9,6
96=a*9,6
a=9,6/96
a=10 cm
Obwód=10*4=40cm
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T22:16:55+01:00
Oblicz pole i obwód rąbu , którego przekątne maja 16cm i 12 cm . a wysokość jest o 20 % mniejsza od krótszej przekątnej .

d₁=16
d₂=12
h=12-0,2*12=12-2,4=9,6

P=½*d₁*d₂
P=½*16*12
P=96

P=a*h
96=a*9,6
a=96/9,6
a=10

Ob=4a
0b=4*10=40
1 5 1