Jarek 3 lata temu zapłacił 54 zł za dwa tomy przygód harry'ego potera.Chce je teraz sprzedać,obnizajac cene jednej książki o 15% ,a drugiej o 10%.oblicz,jaka bedzie nowa cena kazdej ksiażki,jeżeli wiadomo ,że po obnizce beda kosztowały w sumie 47.35???

2

Odpowiedzi

2009-11-30T22:24:33+01:00
54:2= 27zł- koszt jednej książki.
27zł - 15%= 22, 95 zł- cena książki po obniżce 15%
47, 35 - 22, 35= 25- koszt książki po obniżce 10%
P.s~~Myślę, żetyle ci wystarczy
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T22:28:28+01:00
X- cena I tomu
y - cena II tomu
x-0,15x=0,85x - cena I tomu po obniżce o 15%
y -0,1y=0,9y - cena II tomu po obniżce o 10%


x+y=54
0,85x+0,9y=47.35

x=54-y
0,85(54-y)+0,90y=47,35

x=54-y
45,9-0,85y+0,9y=47,35

x=54-y
0,05y=47,35-45,9

x=54-y
0,05y=1,45

x=54-y
y=29

x=54-29
y=29

x=25
y=29

Ceny ksiażek przed obniżką to 25 i 29 zł.

0,85x =0,85*25=21,25 - cena I tomu po obniżce o 15%
0,9y=0,9*29=26,1 - cena II tomu po obniżce o 10%
1 5 1