Odpowiedzi

2009-11-30T22:42:57+01:00
S = syn
o = ojciec

6 * s = o
s + 12 = o - 13

z ukladu rownan rozwiazuje:

s + 12 = 6s - 13
12 + 13 = 6s - s
25 = 5s
s = 25/5 = 5
syn ma 5 lat

o = 6 * s
o = 6 * 5 = 30
ojciec ma 30 lat
1 1 1
2009-11-30T22:44:55+01:00
Syn - x
ojciec - y

uklad:

6x=y
x+12=y-13

x+12=6x-13

5x=25

x=5
y=6x
y= 5*6=30
syn ma 5 lat, a ojciec 30
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T22:49:53+01:00
X - wiek ojca
y - wiek syna

y= x/6
x-13=y+12

x+12=6x-13

5x=25

x=5
y=6x
y= 5*6=30
Odp: Ojciec ma 30 lat, a syn 5
2 1 2