Odpowiedzi

2009-11-30T22:59:04+01:00
H = 40m
g = 10 N/kg

z zasady zachowania energii:

Ek = Ep
mV²/2 = mgh
V²/2 = gh
V²/2 = 10*40
V²/2 = 400
V²=800
V = 28,3 m/s

S=gt²/2
40 = 10*t²/2
80 = 10*t²
8 = t²
t = 2,8 s
2 4 2
2009-11-30T23:06:53+01:00
Zrobię inną metodą niż kolega nr 1

h=½gt²
40=5t² /5
t²=8
t=2,8s

V=a×t
V=10×2,8
V=28m/s
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-30T23:11:37+01:00
Dane:
h=40m = s
g=9,81m/s² = a

Szukane:
vk=?
t=?

wzór na drogę w ruchu jedn. przyśp.
s = at²/2
po przekształceniu
t = √2s/a
t = √80m/9,81m/s² = √8,15s² ~2,85s ~2,8s

v=a*t
v=9,81m/s² * 2,85s = 27,96m/s ~28m/s

Czas spadania ciała wynosi ok. 2,8 sekundy.
Prędkość końcowa wynosi ok. 28 metrów na sekundę