Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T01:24:54+01:00
Obwód pnia dębu ma 2m 96 cm. Jaką średnicę ma przekrój poprzeczny tego drzewa?
d=2R
Obw=2m 96 cm=2,96m
Obw=2πR
2πR=2,96
2R=2,96:π
2R=2,96:3,14
2R=0,94m

Średnica wynosi 0,94m czyli 94cm
  • Grel
  • Początkujący
2009-12-01T01:26:35+01:00
L=2πR -wzór na obwód koła
L= 2,96m=296cm
π∞3,14
R=?
296=2πR | ₊ 2π
296 / 2π = R
296 ₊ 6,28 = R
R∞ 47cm
średnica = 2R
średnica= 47*2=94cm
Odp.:Przekrój poprzeczny drzewa ma średnicę 94cm.
2009-12-01T01:29:30+01:00
L - obwód
2r - średnica
r - promień

L = 2πr

2m 96cm = 200cm + 96cm = 296cm
π = 3,14

296 = 2πr|π
296/3,14 = 2r
94cm ≈ 2r
0,94m ≈ 2r

Odp: Średnica przekroju poprzecznego dębu ma około 0,94 metra.