Na skutek wystrzału działo o masie m₁ = 4000kg zostało odrzucone wstecz z szybkością v₁ = 1,5 m/s. Jaką szybkość posiadał pocisk w chwili opuszczania lufy działa, jeżeli jego masa wynosiła m₂ = 30kg ?

Bardzo proszę o dokładnie rozpisane zadanie i z góry dziękuję ;]

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-05-29T21:35:15+02:00
Rozwiązujemy to z zasady zachowania pędu:

m1 * v1 = m2 * v2
m1 = 4000kg
v1 = 1,5m/s
m2 = 30kg

v2 = m1*v1 / m2
v2 = 4000 * 1,5 / 30 = 200 m/s
3 5 3
2009-05-29T21:36:11+02:00
To typowe zadane na zasadę zachowanie pędu:
V1 x m1 = V2 x m2
V2 = V1 x m1/m2 [m/s x kg /kg = m/s]
V2 = 4000 x 1.5/ 30
V2 = 200 m/s