Odpowiedzi

2009-12-01T10:06:26+01:00
50 cm = 0,5 m

Pt - Pole trawnika
Pt = a*b
a = 4 (cm)
b = 6 (cm)
Pt = 4*6 (cm)
Pt = 24 cm²

Pr - Pole rabatki

Pr - a*b
a = 4 - 0,5 = 3,5 (cm)
b = 6 - 0,5 = 5,5 (cm)
Pr = 3,5*5,5 (cm)
Pr = 19,25 cm²


Cóż, z procentów nie byłam nigdy dobra, ale wydaje mi się, że to 80%.

24 * 80/100 = 1920/100 = 19,2

Dokładniej nie chce wyjść, chyba, że byśmy bawili się w ułamki w procentach. Wtedy to byłoby coś koło 80,25%.

3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T10:06:53+01:00
Trawnik ma wymairy 6m x 4m = 24m kwadratowych
rabatka kwitowa ma wymary 5m x 3m bo 6m-2*0.50m=5m 4m-2*0.50=3m
kwiatami obsadzono 5m*3m=15m kwadratowych


24m kwadratowe -----------100%
15m kwadratowych------------x

x=(15mkwadratowych*100%)/24m kwadratowe
x=1500m kawadratowych/24m kadratowych
x=62.5%
Odp.Kwaity zajmują 62.5% dziełki.
2 5 2