A) Graniastosłup trójkątny ma ... wierzchołków i ... ścian bocznych.
b) Graniastosłup czworokątny ma ... ścian i ... krawędzi.
c) Graniastosłup pięciokątny ma ... krawędzi, w tym ... krawędzi bocznych.
d) Graniastosłup ... ma 14 wierzchołków.
e) Graniastosłup ... ma 10 krawędzi bocznych.
f) Graniastosłup ... ma 8 ścian.
g) Graniastosłup, którego podstawa jest wielokątem o "n" bokach, ma ... wierzchołków, ... ścian i ... krawędzi.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T11:05:56+01:00
A) 6 wierzchołki, 3 ściany boczne
b) 6 ścian (z podstawami), 12 krawędzi
c) 15 krawędzi, 5 bocznych
d) siedmiokątny
e) dziesięciokątny
f) sześciokątny
g) 2n wierzchołków, n+2 ścian i 3n krawędzi

Pozdrawiam :)
32 3 32
2009-12-01T14:40:34+01:00
A) 6 wierzchołków, 3 ścian
b) 6ścian 12 krawędzi
c) 15 krawędzi, 5 bocznych
d) siedmiokątny
e) dziesięciokątny
f) sześciokątny
g) 2n wierzchołków, n+2 ścian i 3n krawędzi
19 3 19