Ojciec Janka zebrał z działki 45 1/2 kg. warzyw.Marchwi było 16 7/10kg,buraków 20 3/4kg,a resztę stanowiła pietruszka.
Ile kg pietruszki zebrał ojciec Janka?
P.S---->ta kreska / to kreska ułamkowa
prosze o obliczenie i opdowiedz do tego zadania z góry THX.:)

3

Odpowiedzi

2009-12-01T12:07:19+01:00
16 7/10 + 20 3/4 = 16 14/20 + 20 15/20= 36 39/20 =37 19/20
45 1/2 - 37 19/20 =45 10/20 - 37 19/20 = 44 30/20 - 37 19/20= 7 11/20
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T12:07:58+01:00
Liczba kilogramów pietruszki to różnica między sumą kg wszystkich warzyw, liczbą kg marchwi i liczbą kg buraków
Wszystkie = 45 1/2
Marchew = 16 7/10
Buraki = 20 3/4

45 1/2 - 16 7/10 - 20 3/4 = 91/2 - 167/10 - 83/4 = 910/20 - 334/20 - 415/20 = 161/20 = 8 1/20 (czyli 8 5/100)

licząc dziesiętnymi
45,5 - 16,7 - 20,75 = 8,05

Dora28 miałaby dobrze rozwiązane, gdyby nie wpisała zamiast 45,5 wartości błędnej 42,5 - stąd różnica o 3 w wyniku
2 5 2
2009-12-01T13:27:43+01:00
45,5=16,7+20,75+x
45,5-16,7-20,75=x
x=8,05=8 1/20 kg

Ojciec Janka zebrał 8,05kg pietruszki :)