Odpowiedzi

  • eaak
  • Rozwiązujący
2009-12-01T13:09:30+01:00
1gleby;laterynowe,bielice. wiecznie lasy zielone,las równikowy
2 gleba ;brunatna.lasy liściaste zrzucające liście na zimę
3 tundra wieczna zmarzlina drzewa karłowate mchy porosty
4gleby czerwone,las równikowy,liany,heban,orzesznica brazylijska
5gleba sołączaki szaroziemy,pustynia,suchulenty,sucholubne trawy,kaktusy
8 2 8
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T13:46:38+01:00
1.Strefa równikowa wybitnie wilgotna
Formacja roślinna:
Wiecznie zielone lasy równikowe,W wyższych rejonach spotkać można równikowe lasy górskie, nad rzekami rosną lasy galeriowe i lasy zalewowe, Na wybrzeżach rosną mangrowia.
Typ gleb:
czerwonoziemy, gleby laterytowe
2. Strefa umiarkowana ciepła morska
Formacja roślinna:
Stepy, prerie, lasy liściaste i mieszane
Typ gleb:
Gleby brunatne - Powstają pod lasami liściastymi i mieszanymi. Pod poziomem próchnicznym występuje poziom brunatnienia. Gleby te posiadają odczyn słabo kwaśny lub obojętny. Są glebami żyznymi
3. Strefa podbiegunowa (subpolarna)
Formacja roślinna:
Tajga zmienia się w tundrę, coraz rzadziej występują karłowate świerki,brzozy czy wierzby; częściej krzewinki i turzyce. Im bliżej biegunów tym roślinność staje się uboższa a potem całkowicie znika.
Typ gleb:
Gleby tundrowe - Charakteryzują się niedostatecznie rozłożoną próchnicą o niewielkiej miąższości. Może w nich występować słabo zaznaczony poziom wymywania. Gleby tundrowe najczęściej są kwaśne i mało żyzne
4. Strefa podrównikowa
Formacja roślinna:
suche lasy podrównikowe, lasy kolczaste i sukulentowe (roślinność przeważająca to: kaktusy, palmy, baobaby, wilczomlecze, akacje i eukaliptusy)
Typ gleb:
Gleby ferralitowe, cynamonoczerwone i czerwonobure
5. Strefa zwrotnikowa skrajnie sucha
Formacja roślinna:
trawiaste sawanny, na ktorych rosną pojedyńcze okazy akacji i baobabów (okolice Afryki), palm (tereny południowoamerykańskie) i eukaliptusów (Australia). Pustynie i półpustynie ze skąpą szatą roślinności kolczastej i sekulentami.
Typ gleb:
Buroziemy - Odczyn gleby jest silnie zasadowy, z dużą zawartością siarczanu wapnia i innych soli. Ich wartość użytkowa jest bardzo niska
21 3 21