Kierowca wydał 124 zł 80 gr na benzynę w cenie 4,16 zł za litr. Jego samochód pali średnio 7,5 litra na 100 km. Na ile kilometrow jazdy wystarczy mu ta benzyna?
Wiem ile ma wyjść bo n=mam książke która ma z tyłu odp. ma wyjść 400 km..
Prosiła bym o jak najszybsze rozwią zanie na dzisiaj! PROSZĘ!

3

Odpowiedzi

2009-12-01T13:46:47+01:00
Obliczamy ile litrów paliwa kupił.

124,8 /4,16 = 30 [litrów]

Obliczamy na ile kilometrów starczy kierowcy 30l paliwa.

7,5l na 100km

30/7,5= 4

7,5l to 100km więc 30 da nam 400km przejechanej drogi ;p
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T14:27:52+01:00
124,80 gr : 4,16 = 30
30 : 7,5 = 4
4 * 100km =400 Km!!!
1 5 1
2009-12-01T15:30:32+01:00
124,80 zł / 4,16(zł za litr) =30l
czyli ile wydał kasy dzielimy przez kwotę ile kosztuje 1l paliwa.
30l / 7,5(l na 100km)=4
Czyli dzielimy 30l które kupił na 7,5l które pali jego wóz na 100km
4 × 100km = 400km
tyle pojedzie na tej benzynie