Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T13:44:41+01:00
1. Numer grupy w której leży pierwiastek równy jest liczbie elektronów walencyjnych( na ostatniej powłoce) jego atomu i jednocześnie wyznacza maksymalną wartościowość danego pierwiastka w związkach.

2. Numer okresu w którym leży pierwiastek równy jest ilości powłok elek. jego atomu.

3.Pierwiastki z I i II gr. tworzą blok S ( bo elektrony walencyjne tworzą podpowłoke S) natomiast pierwiastki z grup od XIII do XVIII tworzą blok P.
2 5 2
2009-12-01T13:52:53+01:00
Atom zbudowany jest z jadra oraz powłok walencyjnych. Posiada on określoną liczbę atomową i masową. Grupa pierwiastka wskazuje na to ile ma on wiązań oraz ile ma elektronów walencyjnych.
Okres pierwiastka wskazuje na ilość powłok.

Liczba protonów i elektronów jest równa liczbie atomowej.
Liczba elektronów walencyjnych zależy od masy atomowej.
1 5 1