Odpowiedzi

2009-12-01T14:23:07+01:00
Tarcie statyczne występuje jeżeli ciało nie porusza się. np. jest drewniany klocek na pochylonej desce ale tarcie jest dość duże i klocek nie przemieszcza się.
Tarcie dynamiczne występuje jeżeli ciało porusza się. np. jest drewniany klocek na śliskiej powierzchni, która jest pochylona i klocek przemieszcza się.
6 4 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T14:24:50+01:00
Tarcie statyczne to siła tarcia działająca na ciało spoczywające.
Tarcie kinetyczne gdy ciało rusza, siła tarcia maleje i przyjmuje stałą wartość.
10 4 10