Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T14:46:30+01:00
Homeostaza – zdolność do utrzymania stanu równowagi dynamicznej środowiska, w którym zachodzą procesy biologiczne.
Funkcje wydalnicze i regulujące nerek są pomocne w utrzymaniu prawidłowej homeostazy w organizmie.
4 5 4
2009-12-01T14:46:04+01:00
Homeostaza -zdolność do utrzymania stanu równowagi dynamicznej środowiska, w którym zachodzą procesy biologiczne. Zasadniczo sprowadza się to do równowagi płynów wewnątrz- i zewnątrzkomórkowych. Pojęcie homeostazy wprowadził Walter Cannon w 1939 roku na podstawie założeń Claude Bernarda z 1857 r. dotyczących stabilności środowiska wewnętrznego. Homeostaza jest podstawowym pojęciem w fizjologii. Pojęcie to jest także stosowane w psychologii zdrowia dla określenia mechanizmu adaptacyjnego.
2 5 2