1.Promień koła powiększono czterokrotnie. Pole koła:
a)zwiększyło się cztery razy
b)zwiększyło się osiem razy
c)zwiększyło się dwanaście razy
d)zwiększyło się szesnaście razy.

2.Tor wyścigu rowerowego ma kształt okręgu o promieniu 1 km. Rower zawodnika ma koła o średnicy 0,5 m. Ile obrotów musi wykonać koło tego roweru podczas jednokrotnego przejazdu tym torem. Zapisz poniżej obliczenia.

3.Obwód koła wynosi 6π. Oblicz pole tego koła. Obliczenia zapisz poniżej.
4. Załącznik !

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-12-01T14:48:51+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-01T15:01:02+01:00
1.d
2.l=2πr
l1=2*π*1km
l1=2πkm
l1=2000πm

l=πd
l2=0,5πm

2000πm/0,5πm=4000

Odp: Koło tego roweru podczas przejazdu tym torem obróci się 4000 razy.

3. l=2πr
6π=2πr/2π
r=3
pole koła = πr²
pk=π3²
pk=9πcm²

4.
α=105 stopni
β= 70 stopni

Tak, ponieważ jest czworokątem, który ma jedną parę boków rownoległych, czyli jest trapezem.
1 5 1